Educatie Design, Serious Game

Voettocht & Fietsroute door het Bathmen van weleer

“Wie de geschiedenis van zijn omgeving niet kent, weet niet waar hij woont.”

Daarom is erfgoed educatie zo belangrijk! Dat vonden ook de drie basisscholen in en om Bathmen, die ons vroegen een educatieve game te ontwikkelen waarmee leerlingen uit groep 5/6 op een speelse manier kennismaken met de geschiedenis van hun dorp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Voettocht

Groep 5/6 gaan op onderzoek in het dorp. Het spel doet op verschillende plekken in het dorp uitspraken over het heden en verleden van de locatie. De leerlingen moeten door goed speuren en lezen bepalen wat waar is, en wat niet. De juiste antwoorden leveren steeds een klein stukje van een puzzel op. Alle goede antwoorden samen geven een cijfercode waarmee de speurders de kluis van de vroegere postbode van Bathmen kunnen openen.

 

 

 

Ongemerkt leren

Een goed educatief spel zet de fantasie aan en brengt de speler in een andere werkelijkheid, waarin leren ongemerkt gebeurt. Met de voettocht en fietsroute in Bathmen ontstaat door de jaren heen een generatie jonge mensen die het heden en verleden kennen van de plaats waarin ze opgroeien.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wil jij jouw doelgroep in een speelse ervaring ongemerkt laten leren?

  • Drie basisscholen rondom Bathmen
  • Een educatieve game voor groep 5/6
  • Bathmen
  • 2021
  • Ontwikkel een low-budget educatieve game waarmee de leerlingen uit groep 5/6 in Bathmen op een speelse manier leren over de geschiedenis van hun dorp.
© 2024 Studio Z B.V. | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Privacy verklaring | Grafisch ontwerp Thumbs Up | Technische realisatie Sieronline B.V.